Voor een groothandel die regionaal handelt in bouwmateriaal verzorgen we hun online vindbaarheid. Het bedrijf is al vrij goed gekend in de regio, maar werd online niet goed gevonden.
“Wij worden niet gevonden in Google, kunnen jullie dit regelen?” Ja natuurlijk!
Onze klant profiteert van mond-tot-mondreclame, maar… ze werden niet gevonden wanneer mensen hen opzoeken. Niet op het product dat ze leveren en soms zelfs niet wanneer mensen zoeken op hun bedrijfsnaam. En dit was niet een keertje, het team werd er regelmatig op aangesproken. Tijd dus om er iets aan te doen. En zo kwamen ze bij ons terecht.
Hun concrete vraag was om gevonden te worden. We deden een eerste analyse en adviseerden hiervoor een website update, SEO op lange termijn (hoog scoren in Google) en SEA op korte termijn (advertenties in Google). Het volledig herwerken van de website was net te veel in een keer voor de klant en gingen ze niet op in, dus startten we met de SEO, de SEA en het aanpakken van de grootste schoonheidsfouten van de bestaande website.
Onze focus lag op de website hoog laten scoren in Google met de algemene zoekterm van hun productgroep. Een competitieve zoekterm waarop de gekende doe-het-zelfzaken hoog op scoren.
Daarnaast zagen we een opportuniteit om sneller hoog te scoren met de zoekterm “[productgroep] met isolatie”. Voor hen bovendien een populair product waar ze meer marge op verdienen.
Technisch alles in orde brengen
Alle foutjes uit de code gehaald, de nodige metadata toegevoegd zodat de Google-bot alles begrijpt en ook een logische menustructuur opgezet.
Teksten herschrijven
Sommige pagina’s waren niet duidelijk of onvolledig.
Zorgen voor backlinks
We schreven volledig nieuwe en unieke artikels die we als gastblog op online bouwmagazines plaatsten. In het artikel stond steeds een backlink (een link terug naar onze klant hun website). Dit toont aan Google dat onze klant hun website een referentie is, waardoor ze hem hoger plaatsen in de zoekresultaten.
Het algemene keyword van hun [productgroep] scoort goed. Binnen 5 maanden steeg onze klant van gemiddeld plaats 12 naar 9. Ze staan momenteel consequent in de top 10. Voor zo’n competitief keyword is dit een mooie prestatie. Leuke stijging waar we nog verder aan werken om hen in de top 3 te krijgen.
Met het keyword “[productgroep] met isolatie” schoten we omhoog. Ze werden eerst bijna niet vertoond met een gemiddelde positie op 65. Nu staan ze gemiddeld op de 3e plaats en soms zelfs op plaats 1. Mooie positie die we onderhouden.
Deze stijgingen zorgen voor heel wat nieuwe websitebezoekers en uiteindelijk voor offerteaanvragers en verkopen. Als we kijken naar de periode voor we startten met de SEO, zorgen we nu al elke maand voor 500 tot zelfs 730 extra bezoekers op de website. Dit is enkel via de organische resultaten, dus zonder advertenties.
Nu de resultaten met SEO vlot lopen, hebben we de advertenties afgebouwd en uiteindelijks zelfs volledig gepauzeerd. De organische resultaten, mensen die de website vinden via Google, brengen voldoende nieuwe klanten voor onze klant.
Contacteer ons. Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.
Lovende woorden van klanten die hun marketing uitbesteden.