Als er iets is dat de coronacrisis ons geleerd heeft, dan is het wel dat Charles Darwin gelijk had: niet de sterksten overleven, maar degene die zich het snelste kunnen aanpassen. Dit klantenverhaal is daarvan een mooi voorbeeld.
Het product werd verkocht via de webshop. Dat moest wel, want alle bakstenen winkels waren dicht. Alleen was dit product niet iets dat je impulsief aan je winkelmandje zou toevoegen. Het bevond zich in een hogere prijsklasse. Er was dus wel wat begeleiding nodig om klanten te overtuigen. De vraag van onze klant was dus: “Hoe kun je een high-end product toch online verkopen?” Met andere woorden: “Hoe voer ik een verkoopgesprek wanneer klanten niet naar mijn winkel mogen komen?”
Al snel werd onze klant overspoeld met kwalitatieve contactaanvragen. In die mate zelfs, dat hij niet kon bijhouden met opvolgen. Ook daarvoor hadden we een oplossing: we zorgden ervoor dat leads die hun contactgegevens hadden achtergelaten, automatisch al een mail kregen toegestuurd. Daarin zat een folder met informatie over het product. Op deze manier werden de potentiële klanten warm gehouden tot onze eindklant de persoonlijke opvolging kon doen.
Contacteer ons! Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.
Lovende woorden van klanten die hun marketing uitbesteden.